20 listopada 2010

Tak łatwo ,a tak trudno....




  Chciałbym się podzielić jedną z myśli ,która odmieniła moje życie i od której zaczęła się moja przygoda
z rozwojem osobistym.
Któregoś razu rozmawiając z kolegą o sukcesie. Podczas dyskusji na jedną z jego odpowiedzi zareagowałem mówiąc: "przecież to jest proste i oczywiste", na co opowiedział:
„Daniel sukces jest prosty ,wszyscy wiedzą jak go osiągnąć , ale nikt tego nie robi…..”.

   Po powrocie do domu ta myśl wróciła do mnie i nie dawała mi spokoju dlaczego tak się dzieje…?!
Wówczas postanowiłem za wszelka cenę znaleźć na nią  odpowiedź. 
Po przeszło roku czasu zrozumiałem dlaczego tak się dzieje.
W dalszej części podzielę się z Tobą swoim odkryciem.

    Pewnie większości  z nas nie raz zdarzyło się wpaść na jakiś pomysł, usłyszeć jakąś myśl która była niezwykle prosta a jednocześnie tak „mocna”, wartościowa , że wywołało to mniej więcej u nas takie myślenie:  „... Przecież to takie proste, jak mogłem o tym wcześniej nie pomyśleć….!” 
Taką myśl zazwyczaj nazywamy olśnieniem , przebłyskiem intuicji.. Dotyczy to najróżniejzych aspektów naszego życia: znalezienie rozwiązania jakiegoś problemy, wpadnięcie na wspaniały pomysł, założenia firmy, produktu który mógłby zrewolucjonizować rynek, itp. Niestety w większości przypadków zdarza się , że pozostawiamy tą myśl i pozwalamy jej odejść – nie wykorzystujemy jej. Mówimy sobie: nie to tylko moja wyobraźnia i fantazja, to tylko ja wpadłem na to -więc na pewno nie jest tak wartościowa jak mi się wydaje. Nie to jest zbyt proste żeby mogło być prawdziwe, albo jak by to było takie proste to każdy by tak zrobił.

    Po jakimś czasie słyszymy w radiu czy od znajomych , że jakaś firma wprowadziła takie rozwiązanie i zapowiada się na rewolucyjny produkt, albo już przyniósł, wspaniałe wyniki.
Gdy jednak decydujemy się skorzystać ze swojego przebłysku intuicji, czy z jakiejś niezwykle wartościowej informacji, którą przeczytaliśmy, usłyszeliśmy okazuje się , że zmieniają nasze życie o 180 stopni.

 „ Myśli mogą zmieniać nasze życie. Czasami wszystkiego czego potrzebujesz , aby otworzyć drzwi to tylko jednej dobrej myśli.”    
Jim Rohn

     Najciekawsze jest to że właśnie najwartościowsze myśli, pomysły są najczęściej najprostszymi myślami.
Chciałbym wobec tego przygotować Cię na to iż czytając naszego bloga zetkniesz się nie jednokrotnie z najprostszymi ,a jednocześnie ogromnie wartościowymi myślami, którym jeśli tylko dasz szansę i wprowadzisz je w życiu odmienią je na jeszcze lepsze.  Pamiętajmy ,że:

„ Nawet najbardziej praktyczna, piękna i wykonalna filozofia na świecie nie zadziała, jeśli Ty nie będziesz działać.” 
Zig Ziglar

  Na zakończenie podzielę się z Tobą odpowiedzią na pytanie:Skoro sukces jest prosty i wszyscy wiedzą jak go osiągnąć to dlaczego tak niewiele osób go osiąga….? 
Odpowiedź na to pytanie „przyniósł” mi T. Harv Eker mówiąc: 

„To co jest łatwe do zrobienia , jest równie łatwe do niezrobienia”.

    Pomyśl nad tym.  Czy nie jest tak ,że każdy wie takie oczywiste i  proste rzeczy jak :
Regularne ćwiczenia fizyczne, jedzenie więcej warzyw i owoców wpłynie pozytywnie na nasze samo poczucie i zdrowie; palenie papierosów szkodzi,sumienna nauka da nam pozytywne oceny, itd.
Pytanie ,czy większość z nas to robi?…….. no właśnie, niestety nie!

Zostawiam Cię z tą myślą....
Daniel Łażeński

5 komentarzy:

  1. Z jednej strony to oczywiste, a z drugiej tak mało osób zdaje sobie z tego sprawę. Fajnie, że jest ktoś, kto nie dość, że chce to uświadomić innym, jeszcze zupełnie bezinteresownie dzieli się swoimi przemyśleniami i wiedzą. Pozdrowienia dla autora. Czekamy na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje bardzo za te motywujące słowa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpadłam przypadkiem na tego bloga i uważam,że to może być początek nowej drogi,kupiłam już polecaną przez autorów bloga książkę i zagłębiam się w lekturze...
    Polecam tym co marzą o czymś "większym"!!!
    Dzięki Maćku i Danielu:)czkam na c.d.

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciekawe rzeczy, tylko jak zmusic wlasne mysli, by przestroily sie na taki tor? Slyszalam juz niejednokrotnie o sile pozytywnego myslenia itd ale do dzis nie wiem jak wprowadzic je w zycie, w praktyke...jak uwierzyc, ze bedzie super gdy dookola sie slyszy o kryzysie...jak uwierzyc, ze bedzie dobrze, gdy wszelkie okolicznosci pokazuja cos odwrotnego? mysle, ze latwo wierzyc, gdy wszystko sie dzieje dobrze ale czy istnieje jakas metoda na to by znalezc w sobie sile do wiary, gdy wszystko krzyczy na ''nie''? Moze jakies cwiczenia menatlne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak to prawda, pomimo tego iż wiemy ,że coś powinniśmy zrobić nie robimy tego, nie zmieniamy bo nie potrafimy się zabrać do działania. Na to wpływa dużo czynników: brak wiary, motywacji, złe nawyki (czyli działania które wykonujemy praktycznie automatycznie), brak jasno określonych celów,nastawienie, itd.
    Piszesz o kryzysie. Mam więc pytanie -czy słyszałaś kiedyś o kimś ,może o firmie która zbankrutowała podczas świetnej koniunktury?
    A może słyszałaś o kimś kto rozkręcił interes podczas kryzysu, zarobił pierwsze wielkie pieniądze podczas gdy inni mówili ,że teraz są najgorsze czasy...?!
    Ja osobiście zetknąłem się z dwoma przypadkami.
    Zgadzam się z Tobą całkowicie ,że ciężko jest być optymistą gdy dookoła wszyscy narzekają.
    Właśnie pisze artykuł o nastawianiu i zawarłem w nim takie słowa: " Nie liczy się to co się nam przytrafia, liczy się natomiast jak my to reagujemy".
    Jeśli tylko czujesz potrzebę zmiany to bardzo chętnie Tobie jak i każdemu kto będzie tego potrzebował pomogę. Odezwij się na gg 7102500 to zastanowimy się wspólnie jakie rozwiązanie będzie najlepsze w Twoim przypadku.

    OdpowiedzUsuń